سئو یا Search Engine Optimization چیست ؟

سئو یا SEO چیست ؟

بعد از مدت ها فعالیت در سایت بهترین سئو متوجه موضوعی با اهمیت شدم که بعضی از دوستان اصلا مفهموم سئو یا اس ای او رو نمیدونند ! پس درباره سئو و متخصری از تاریخچه سئو و بهینه سازی رو براتون ارائه میدیم.

برای دیدن مقاله به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سئو در اصل فعالیت هایی کد نویسی گونه یا فعالیت هایی که موجب جلب اعتماد میان موتور های جستجوگر و کابران میشود !

وقتی سایت شما سئو بشه در نتایج جستجو شانس بیشتری خواهد داشت که در نتیجه بازدید بیشتر و کسب در آمد بهتر رو به ارمقان میاره …

بهینه سازی چیست ؟

بهینه سازی به فعالیت هایی که اغلب نیاز به کد نویسی ندارند ولی به مهندسی اجتماعی وابسته است ! به طور مثال عکس های بهینه شده در سایت قرار بدید …

بهینه شدن سایت باعث افزایش سرعت سایت ، رفع مشکلات اجتماعی و … میشوند که باعث جلب توجه همگان میشود ! با توجه به تخصص های وبمستر ها هر وبمستر باید اصول اصلی سئو را یادگرفته باشد . درنتیجه پیشرفت خواهد کرد .

سئو و بهینه سازی اولین بار در دهه ی 1990 میلادی صورت گرفت که توسط سایت های بزرگ و ثبت سایت در خزنده ها ارتقاع پیدا میکردند ولی در حال حاظر پس از گذشت تقریبی 25 سال و گسترش علم و اینترنت الگوریتم های پیشرفته ای جهت سئو و بهینه سازی ایجاد شده است .

این آموزش توسط مدیریت بهترین سئو ایجاد شده است .

لطفا کپی رایت رو رعایت کنید.

 

 

خرید بک لینک قوی از سایت بهترین بک لینک

You May Also Like

About the Author: ins2012

21 Comments

  1. سئو فرآیندی بی پایان و تکرار پذیر است که با تحلیل و بررسی کلمات هدف و آنالیز رقبا آغاز میشود. بر همین اساس استراتژی سئو تدوین شده و برنامه دقیقی برای پیاده سازی آن در نظر میگیریم و در نهایت مطابق با همین برنامه فرآیند تولید محتوا و لینک سازی را انجام میدهیم.

    دستاوردهای ما در ماه های اولیه (پس از شروع سئو سایت) اطلاعات و آمارهای جدیدی فراهم میکند که زمینه ساز تحلیل های دقیق تر، برنامه ریزی بهتر و تولید محتوای جدید میشود. این فرآیند بی پایان با هدف کسب رضایت کاربران انجام میشود و یکی از دستاوردهای جانبی آن کسب رتبه در نتایج گوگل است.

    به عبارت دیگر، سئو در دنیای امروز دیگر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو نیست بلکه بهینه سازی برای بهبود تجربه جستجو یا Search Experience Optimization است.

  2. سئو در ۳ چیز خلاصه می شود
    1- نیاز کاربر را درک کنید.

    2- بهترین پاسخ را برای آن ایجاد کنید.

    3- در نهایت مطمئن شوید گوگل این موضوع را می فهمد.

  3. بررسی، رشد و دوباره بررسی
    شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند.

    چشم انداز کلی در بردارنده پیاده سازی استراتژی مناسب با هدف افزایش ترافیک ارگانیک و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوی موتورهای جستجوست.

    متخصص سئو مدرن یک هکر رشد باهوش و تحلیلگری کارآمد است که کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به خوبی می داند.

  4. سئو علم مشاهده و تحلیل است
    یک سئو مستر خوب، باید توانایی انطباق چک لیست‌های عمومی سئو با شرایط پروژه اش رو داشته باشه. در اینصورت سئو فرآیندی بسیار ساده و شیرین داره.

    بررسی مارکت، بررسی سطح رقابت و کیفیت رقبا، انتخاب کوئری های مناسب و در نهایت زمانبدی درست به متخصصان سئو کمک می‌کنه تا فضای رازآلودی که عموم مردم از سئو دارند شفاف بشه و بتونه علاوه بر کسب رتبه و بازدید خوب، مشتریان جدید رو برای پروژه ایجاد کنه.

    در نهایت به یاد داشته باشید شرط لازم و کافی برای اجرای مناسب یک پروژه‌ِی سئو، کسب بیشترین نسبت کلیک به بازدید در تمام عبارات کلیدی مرتبط با موضوع (و نه فقط یک عبارت کلیدی خاص) است.

  5. سئو بازی بهتر بودنه
    شما نمی تونین گوگل رو فریب بدین که بهترین هستین حتی اگه خودتون اینطور فکر کنین. در واقع شما از طریق وبسایت تون نماینده گوگل برای کاربران هستین تا بهشون خدمت کنین؛ درست مثل نماینده های یک مجلس یا پارلمان که از طرف مردم انتخاب میشن، وبسایت شما هم از طرف کاربران بعنوان “بهترین” انتخاب میشه و گوگل بخوبی میفهمه شما واقعا بهترین هستین یا نه؟!

    به همین دلیله که گوگل امروز به امتیازی که وبسایت ها از نظر معیارهای رفتار کاربر، تجربه کاربری و برندینگ کسب میکنن تو رتبه بندی شون اهمیت زیادی میده! برای بهتر بودن، شما خیلی بیشتر از اینکه فقط کاربران رو به وبسایت بیارید، مسئولین؛ به همین خاطر سئو با افزایش رتبه و ترافیک تموم نمیشه.

    باید سعی کنین برای کاربران سایت تون ارزشی خلق کنین که در نهایت شما را به عنوان بهترین انتخاب کنن. این چیزیه که به شما کمک میکنه برنده این بازی باشین.

  6. سئو، یک مسابقه بوکس به داوریِ موتور جستجوگر!
    بزارید سختش نکنیم، اگه دنبال تعریف‌های کلاسیک و متداول می‌گردید کافیه یه سرچ ساده بزنید. اما ببینید، چند سال پیش یکی از گوگلی‌ها گفت ما برای رتبه بندی سایت‌ها، 200 عامل رو بررسی می‌کنیم. الان احتمالا این عدد بیشتر هم شده باشه. سئو یعنی شما این 200 عامل رو پیدا کنید (چون خود گوگل و سایر موتورهای جستجو فقط تعداد کمی از این عوامل رو اعلام کردن که کافی نیست) و بعد، از این شاخص ها استفاده (و نه سوء استفاده) کنید تا رتبه سایت خودتون در نتایج سرچ رو بهتر کنید.

    یادتون باشه که اگه از این عواملی که شناسایی کردید سوء استفاده کنید در واقع از “سئو کلاه سیاه” استفاده کردید و هر جایی که باشید یه روزی گوگل پیداتون می‌کنه و شما رو به سزای عملتون خواهد رسوند چون همونقدر که ما دنبال دور زدن گوگل هستیم، گوگل هم دنبال دور زنندگان خودش میگرده. برای همینه که هر سال چندین و چند بار الگوریتم های خودش رو تغییر میده و به روز میکنه.

    سئو در نظر من شبیه یک جنگ جهانی بی‌پایانه! یا شاید هم شبیه یک مسابقه بوکس بین چندین متخصص سئو که داورشم خود گوگله. مسابقه بوکسی که بر خلاف روال معمول، بیشتر از دو مبارزه‌گر داره و هیچ وقت هم تموم نمیشه. درسته که سئو فقط به گوگل مربوط نمیشه و برای همه موتور های جستجو موضوعیت داره اما خب قسمت عمده سرچ ما ایرانی ها در گوگله.

  7. سئو یعنی یک کیک خوشمزه
    مولوی داستانی دارد با عنوان فیل، و ماجرایش این است که فیلی در تاریکی به شهری آورده شد. مردم خبر شدند و خواستند فیل را ببینند. و چون فیل از آتش می ترسید، قرار شد تعدادی، در تاریکی بروند و بعد بیایند و به بقیه هم بگویند که فیل چیست و چون است. رفتند و هر یک در تاریکی دستی بر فیل کشیدند. و آنگاه که بیرون شدند، هر یک چیزی گفت، یکی گفت فیل را بادبزنی دریافته (آنکه بر گوش فیل دست کشیده بود) و دیگری فیل را طنابی دانسته بود (آنکه از دم فیل آویزان شده بود) و دیگر فیل را ستونی یافته بود (آنکه پای فیل را در آغوش کشیده بود).

    سئو هم همین است. هر کدام از ما، گازی بر این کیک شیرین زده ایم. و هر بخش این کیک شیرین، طعمی دارد.

    برای من، سئو یک کیک است. طعم و رنگش بستگی دارد به مواد اولیه ات. و سئو کار، کیک پز است.

  8. سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی
    سئو یه جنگه! بخصوص که حوزه کاری یا عبارت کلمات کلیدیت خیلی رقابتی باشن.

    برای اینکه بتونی پیروز این جنگ باشی، هم باید در نبردهای داخلی برنده بشی و هم نبردهای خارجی که با رقبا داری!

    تا بستر مناسب نداشته باشی و نتونی به لحاظ سرعت، پایداری و خوانایی محتوا قدرت بگیری، بهتره که وارد جنگ خارجی نشی چون برات گرون تموم میشه و در نهایت ممکنه با کلی هزینه پایان خوشی نداشته باشه.

    اما اگر بستر رو خوب ساختی حالا نوبت اینه که با محتوای غنی که تولید میکنی تو ذهن مردم رسوخ کنی، قطعا برندسازی هم بهت کمک میکنه. کانتنت خوبی که خوب منتشر نشه هم مثل همون زنبور بی عسله، پس بهش قدرت بده بذار نفوذ کنه.

    وقتی خوب کار کردی و خوب نفوذ کردی میبینی که سئو همینه، سئو یه جنگه که باید پیروزش باشی.

  9. سئو یعنی، ارائه بهترین محتوا
    از نظر من، گوگل بزرگترین بازار در سطح بین المللی برای هرنوع محصول و خدماتی میتواند باشد و مجموعه عواملی که به شما کمک میکنه تا بیشترین حضور را در این فضا داشته باشید را در اصطلاح تکنیک های سئو مینامند.

    در گذشته یک کارشناس سئو با چند تکنیک به موفقیت می‌رسید اما امروزه رمز موفقیت در موتورهای جستجو براساس ارتباط و تعامل کاربر با سایت سنجیده می‌شود.

    بنابراین انجام تحقیق و آنالیز بصورت مستمر برای ارائه بهترین محتوا اهمیت فراوانی دارد.

  10. سئو یعنی برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید
    سئو یک فرصت بی‌نظیر برای گرفتن باز خورد و متصل شدن به مشتری است.

    گوکل منبعی است که انتها ندارد فقط کافیست اصول آن را پیاده نمایید تا بیشتری کاربر و ترافیک را از آن خود نمایید. اصول سئو نیز همان قوانینی است که باعث میشود کاربر بهتر و راحت تر در سایت شما گردش نماید و سپس کاربر وفادار سایت شما گردد.

    پس تا آنجا که میتوانید برای کاربرانتان خوب و بهینه باشید.

  11. سئو یک مسابقه است
    سئو یعنی تحلیل رفتار کاربران و موتورهای جستجو با هدف طراحی استراتژی مناسب برای کسب بهترین نتیجه ممکن.

    سئو در واقع یک مسابقه است که به ازاء هر کلمه کلیدی در موتورهای جستجو برگزار میشود، همه شرکت کنندگان در مسابقه آرزو دارند که مقام اول را بدست بیاورند اما فقط یک نفر برنده میشود، گرچه رتبه های بعدی هم بی نصیب از جایزه نخواهند ماند.

    سئوکار کسی است که نیازهای مخاطب را میشناسد، اهداف کسب و کار و منابع آن را میشناسد و بر اساس منابعی که در اختیار دارد و وضعیت رقبا، استراتژی بهینه برای پیروزی در این رقابت را طراحی میکند.

  12. سئو موضوع جدیدی نیست
    فروشگاه یا شرکت شما در خیابان اصلی است یا کوچه پس کوچه‌های تو در تو؟ در راسته کله پزی‌ها فروشگاه تعمیرات موبایل دارید یا در راسته فروشگاه‌های محصولات الکترونیک؟ مغازه کوچکی دارید و به سختی دیده می‌شوید یا در بین فروشگاه‌های متفاوت مشخص هستید؟ برچسب‌ها و کاغذهای مختلفی روی شیشه نصب کرده‌اید تا مخاطب به هر بهانه‌ای وارد شود یا می‌دانید درد یا آرزوی مخاطب چیست و از همان صحبت میکنید؟

    به نظرم سئو موضوع جدیدی نیست، بهینه سازی در کسب و کارهای فیزیکی هم وجود داشته، این سوال‌ها و سوال‌های مشابه که در کسب و کارهای غیرآنلاین چالشی جدی است، در فضای آنلاین هم چالشی اساسی است که نیازمند تفکری برای بهینه سازی و راه حل‌هایی از جنس سئو است.

  13. سئو، تلفیقی از علم و هنر است
    علم است چون شامل محاسبات، اندازه‌گیری، تحقیقات بازار، آمار و استفاده از ابزارهای مختلف است.

    هنر است چون شامل تکنیک‌های کپی رایتینگ، تجربه کاربری، شناخت نیاز مخاطبین و محتوای تاثیرگذار است.

  14. مفهوم سئو برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک متفاوت است
    سئو در کسب و کارها و شرکت های بزرگ یعنی ارتباط موثر تیم سئو با تیم فنی، تیم محتوا، تیم محصول و تیم مارکتینگ و UX بر پایه مستندات و بنچ مارک.

    و سئو درکسب و کارهای کوچکتر یعنی کسب رتبه ارگانیک با کمترین هزینه ممکن به وسیله تخصص و خلاقیت در استخراج و اجرای تکنیک های جدید

  15. تحلیل ، نظم ، استمرار و یادگیری برای پیروزی در رقابتی بزرگ اما لذت بخش
    سئو یک فرآیند است با هدف جلب رضایت موتور های جستجو و کاربران . در این فرآیند هیچ یک را نمی توانیم نادیده بگیریم. وقتی می توانیم رضایت را جلب کنیم که به شناخت کافی از هر دو رسیده باشیم. برای رسیدن به شناخت از رفتار موتور های جستجو و کاربران باید به طور مستمر به یادگیری و تحلیل و آنالیز بپردازیم.

    جمله ای که به نظر بنده همیشه یک سئو کار باید در نظر داشته باشد این است که “تحلیل، نظم و استمرار در اجرای فرآیند سئو برگ برنده ای است که نتیجه آن باصبر نمایان خواهد شد .”

  16. اعتماد سازی = کسب اعتبار از گوگل!
    در فرآیند سئو هیچ راه دررویی پیدا نکردم! و مهم ترین فاکتوری که از سئو تجربه کردم، جلب اعتماد مخاطبان با تولید محتوای غنی و ارزشمند به گونه ای هوشمندانه با تحقیق کلمات کلیدی هدفمند و رقابت با سایر نتایج جستجو بوده که در نهایت منجر به کسب اعتبار (rank) حداکثری از گوگل شده است.

    تلاش مستمر برای به روز رسانی محتوای بهتر و خلق تجربه ای کم نظیر برای مخاطب مسابقه ای عادلانه با رقبا به راه می اندازد و اینگونه مخاطب شما را به جایگاه اول می رساند نه گوگل!

  17. سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا
    بهترین تعاریف سئو در گوگل نوشته شده و با یه جستجو می‌شه بهش رسید. اما از نظر من ‎سئو یعنی خلق ارزش برای مخاطبِ محتوا.

    مخاطبی که میاد تو لینک مدنظرتون باید دو تا کار کنه:

    1- وقت بذاره و مطلبتون رو بخونه (مطلب ارزشمند)

    2- تو سایتتون بلاک نشه (لینک‌دهی هدفمند)

  18. سئو در رابطه با استانداردها سخن می‌گوید
    سئو در رابطه با استانداردهایی سخن می‌گویید که قرار است به شما کمک ‌کند تا ارتباط بهتری با مخاطبین خود ایجاد کنید.

    تکنیک‌های سئو باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید. قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است. این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.

    با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

  19. سئو یعنی؛ بهتر و بیشتر دیده شدن
    سئو راهی برای رسیدن به درامد بیشتر به شکل مستقیم یا غیر مستقیم از طریق بهتر و بیشتر دیده شدن در صفحات موتور های جستجو است. برای این “بهتر و بیشتر” دیده شدن لازم است که پیش از شروع هر کاری، کسب و کار هدف به درستی شناخته شود و کلمات کلیدی هدف برای آن وبسایت، بر اساس شناخت وبسایت، انتخاب صحیح مخاطبان هدف و شناخت آنان انجام شود.

    سپس می توان اقدامات لازم برای بهبود دیده شدن و افزایش ترافیک Organic را انجام داد که یکی از مهم ترین این اقدامات، افزایش رتبه سایت در نتایج موتور های جستجو برای کلمات کلیدی هدف بدست آمده است.

    به صورت خلاصه، این اقدامات در راستای پاسخ دادن به نیاز های مخاطب و اصطلاحا Searcher’s intent از یک سو، و از سوی دیگر تلاش برای اثبات این مساله به موتور های جستجو است که “ما بهتر از سایرین می توانیم به نیاز های مخاطب پاسخ بدهیم” و منبع معتبر و قابل اعتمادی هستیم.

  20. سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره
    سئو یعنی شما جلوی چشم کسایی باشید که دنبال تون میگردن!

    مفهوم کلی سئو خیلی ساده هست. اون چیزی که سئو رو پیچیده می کنه رقابتی هست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن اون جایگاه های بالا دارن.

    یعنی شما باید انواع تکنیک ها رو در یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره به کار ببندی تا بتونی حداقل جزو ده تای اول باشی. تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد.

  21. سئو یک سبک زندگی و تعامل انسان با ربات است
    زمانی که با مفهوم بهینه سازی سایت آشنا شدم متوجه شدم ما سئو کارها میتوانیم در “زمان” به عنوان با ارزشترین دارایی حال حاضر یک فرد، شرکت یا سازمان تا حد ممکن صرفه جویی کنیم. ما رقبا را بررسی میکنیم و با به دست آوردن اطلاعات تا حد ممکن برنامه بهتری را برای پروژه های خود پیاده سازی میکنیم که در نتیجه آن برای مثال سایتی که طی 3 سال فعالیت 500 بازدید کننده ارگانیک دارد ما طی فعالیت 6 ماهه تا 1 ساله بتوانیم به همین مقدار بازدید و یا حتی چند برابر آن برسیم.

    سعی کردم از این دید برای بهینه سازی زندگی شخصی خود هم بهره ببرم برای مثال اینکه بدانید بهترین زمان درس خواندن شما صبح است یا شب، بهترین برنامه بدنسازی و مکمل مورد استفاده برای شما کدام است و ده‌ها مثال دیگر که یک سئو کار میتواند در زندگی خود آن‌ها را شناسایی و پیاده سازی کند. زمانی که سئو میتواند به شما با حضور در تیم های مارکتینگ صرفه جویی بودجه را یاد آور شود در خیلی از امورات زندگی شخصیتان نقش خود را ایفا می کند.

    وقتی چندین سال سئو کار باشید متوجه می شوید که صبر شما بیشتر از سایرین خواهد شد، منطقی تر با بحران ها برخورد میکنید و در تصمیمات خود این صبر و منطق را لحاظ می کنید. شعار من در مورد سئو در چند کلمه خلاصه می شود و یک سئو کار باید این خصوصیات را داشته باشد: سئو یعنی صبر، انرژی، شجاعت، امید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *